DORDRECHT / HARDINXVELD-GIESSENDAM – De gemeenten in de Drechtsteden, waaronder Hardinxveld-Giessendam en OZHZ, DG&J en Sociale Dienst in de Drechtsteden zitten te springen om nieuwe medewerkers. Daarom zetten de overheden de komende tijd gezamenlijk stevig in op werving van nieuwe medewerkers. Maandag 15 januari 2024 beginnen ze met een eerste campagne, gericht op financieel talent.
Om de lokale overheid sterk te positioneren als werkgever is gekozen voor een gezamenlijke aanpak, onder de vlag van Smart Delta Drechtsteden. De belangrijkste boodschap: ‘Smart Delta Drechtsteden is een aantrekkelijke en kansrijke regio om te werken’. (Foto Smart Delta Drechtsteden)
Gezamenlijk campagne voeren om personeel te werven onder één afzender komt niet vaak voor, ook niet bij de overheid. In de Drechtsteden-regio zien ze er alleen maar de voordelen van. Bas Burger, Manager HR Gemeente Dordrecht “Door daarin samen op te trekken kunnen we ons nog beter laten zien in de eigen regio als de aantrekkelijke werkgevers die we zijn. Bovendien zien potentiële sollicitanten dat lokale overheid in de onze regio onderling hecht verbonden zijn. Dat levert hen het voordeel op van extra doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden. En hoe mooi is het om in je werk ook impact te kunnen maken op je eigen woon- en leefgebied.”
Uitbreiding samenwerking
In de wervingscampagne gaat het alleen om vacatures binnen de lokale overheid in de regio. In de toekomst wil de overheid graag campagne voeren samen met bedrijfsleven en onderwijs. Ook zij hebben immers de nodige vacatures in te vullen en het is van groot belang voor de brede welvaart in de regio dat dat ook lukt. Daarom staat een gezamenlijke stand op de Nationale Carrièrebeurs eind maart in de planning en zijn er ideeën om op termijn gezamenlijk een banenbeurs binnen Smart Delta Drechtsteden te organiseren.